Ga naar hoofdinhoud

Rabobank verlengt sponsoring KNHS

DEN HAAG – KNHS-voorzitter Martien van den Heuvel en Hans ten Cate, lid van de raad van bestuur van Rabobank Nederland, tekenden vanmiddag in sociëteit Nieuwspoort in Den Haag een vierjarig sponsorcontract. Hiermee wordt het hoofdsponsorschap van de Rabobank in de paardensport niet alleen verlengd, maar ook uitgebreid met de sponsoring van de nationale seniorenteams in de Olympische disciplines van de hippische topsport. Niemand minder dan tweevoudig Olympisch Kampioene Anky van Grunsven is ook de komende vier jaar weer ambassadrice van het nieuwe sponsorplan. “We trekken onze succesvolle sponsorlijn, zoals we deze voeren bij het wielrennen en hockey, door naar de paardensport”, aldus de heer Ten Cate. “In alle projecten sponsoren we de top en de breedte, waarbij de toppers uiteraard het vlaggenschip zijn, maar waaronder een compleet verhaal ligt voor ondersteuning van de sporttak in de volle breedte.” Het contract van Rabobank Nederland met de KNHS omvat € 500.000,- per jaar. Dit bedrag wordt geïnvesteerd in o.a. het Rabo Talentenplan, de nieuwe Rabo Ranking en de senioren teams (Olympische disciplines). Daarnaast wordt er door Rabobank Nederland en verschillende lokale banken nog een substantieel bedrag in grote evenementen en de lokale paardensport geïnvesteerd. Ambitieuze plannen richting Peking KNHS-voorzitter Martien van den Heuvel is zeer verheugd over de verlenging van het sponsorcontract, “De verlenging biedt de KNHS de mogelijkheid om zich in de aanloop naar Peking optimaal te richten op de ontwikkeling van jong talent ”. Vele jonge talentvolle ruiters zijn de afgelopen jaren doorgedrongen tot de top. Maar liefst vier talenten maakten deel uit van de Olympische Teams in Athene. Het ‘Rabo Talentenplan’, dat door het NOC*NSF werd beloond met een hoge waardering, blijft daarom een belangrijk speerpunt voor de periode ‘van Athene tot Peking’. Ook zijn er nieuwe speerpunten ontwikkeld om de uitstraling en zichtbaarheid van de paardensport te stimuleren bij een breed publiek. Naast het Rabo Talentenplan worden nationale seniorenteams belangrijke schakels in het partnership van de Rabobank met de KNHS. Met vernieuwde kleding en uitrusting wil de KNHS het ‘Oranje gevoel’ stimuleren, en ervoor zorgen dat de teams op de belangrijkste wedstrijden een visitekaartje vormen voor de Nederlandse paardensport én hoofdsponsor Rabobank. “De KNHS is een grote bond, die uitgegroeid is tot één van de top vijf sportbonden. Er zijn de laatste jaren geweldige successen geboekt, daar kan de KNHS trots op zijn. Dit past past perfect bij ons imago als marktleider in de Nederlandse financiële wereld. Daarom gaan we de komende vier jaar door met de sponsoring van de paardensport”, legde de heer Ten Cate uit. “Het Rabo Talentenplan blijft de rode draad van de paardensponsoring. Naast een verbeterd Talentenplan, is het partnership uitgebreid richting topsport. Onze lokale banken kunnen hun betrokkenheid vanuit hun eigen ondernemerschap invullen, wat door 72% van de lokale banken reeds gebeurt”.JH. (Bron: KNHS)

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lees ook