Dujardin en haar baas Carl Hester wilden hun winnende team niet wijzigen en vroegen Tom Hunt opnieuw om een Kür in elkaar te zetten. “Het begon ermee dat we thuis aan het spelen waren met de piaffepirouette”, vertelt Charlotte Dujardin nadat ze vandaag de Wereldbeker dressuur had gewonnen. “Dat ging zo goed dat ik tegen Carl zei: laten we dit in de nieuwe Kür stoppen.”
Daarmee vergrootte Dujardin ook de moeilijkheidsgraad van haar Kür, iets wat hard nodig was om zich de concurrentie van het lijf te houden. “Potentieel betekent het ook dat we nu ook het wereldrecord in de Kür op muziek kunnen gaan verbeteren”, aldus trainer en werkgever Carl Hester. Vandaag bleef Dujardin daar nog 1,7% onder.
De nieuwe eigenaresse van de Wereldbeker zegt thuis maar twee keer haar nieuwe Kür te hebben geoefend. “Toch heb ik alles precies zo gereden als ik had gepland. Natuurlijk is het comfortabeler als je een Kür al vaak hebt gereden, maar dat komt nog wel.”
Videoverslag FEI
Bron: Horses
Helaas nog steeds een kurproductie van twijfelachtig allooi; een goede analyse komt later nog wel maar als dit een topcombinatie naar dit soort scores brengt geeft het weinig hoop voor een positieve ontwikkeling op jurerings nivo in kurmuziek producties; maar ja, niets gaat snel in de dressuurontwikkelingen, we wachten nog steeds op een artikel op Eurodressage over de ‘uitvindingen en oplossingen’ van Katrina Wurst en ook Horses.nl bleef flink achter met wat duidelijke achtergrond informatie die toch moet zijn opgedaan op het GDF in Hooge Mierde; jammer dus!
@ cees slings, tijdens de presentatie van Katarina Wüst op het GDF ging het voornamelijk over de technische onderdelen in de proef en hoe deze te scoren, enigszins volgens de code of points zoals ook al jaren in het turnen en kunstschaatsen wordt gehanteerd, niet zozeer over de muziek. daar zal nog een apart denkhoedje over opgezet moeten worden om dat naar uw maatstaven te krijgen.