Ga naar hoofdinhoud

KWPN tevreden over online veulenveilingen

Fokkerij
Foto Lonneke Ruesink

In 2017 organiseerde het KWPN voor het eerst vier in plaats van twee online veulenveilingen. "75% van de 185 veulens daadwerkelijk is verkocht. 30% is verkocht naar het buitenland", zegt het KWPN en in haar jaarverslag noemt het stamboek de veiling een bewezen formule die fokkers helpt veulens op een gemakkelijke en laagdrempelige manier te verkopen en gebruik te maken van de faciliteiten en goede internationale reputatie van het KWPN-paard. 

De gemiddelde prijs wordt niet genoemd in het jaarverslag. In de eerste veiling brachten de veulens gemiddeld 3.767 euro op, in de tweede 3.974 euro, in de derde 3.843 euro en in de vierde 4.280 euro.

Bevestiging digitale strategie

“Dit is een bevestiging dat de digitale strategie in samenspraak met de sterke naamsbekendheid van het KWPN en de actieve marktbewerking door onze medewerkers werkt. De online veulenveiling is ook een goede dienstverlening aan de fokkers”, aldus Emiel Nijhoff, directeur communicatie & bedrijfsvoering bij het KWPN.

Klik hier voor het jaarverslag

Bron: KWPN

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lees ook