Horses.nl Jaaroverzicht 2022: Mensen die de paardenwereld ontvielen

In de laatste dagen van dit jaar laten we 2022 nog eens de revue passeren. U bezocht Horses.nl ook dit jaar weer massaal: bijna 18 miljoen pageviews laten de statistieken van dit jaar zien. In dit jaaroverzicht komen de meestgelezen items nog eens terug. Op plaats 5 van deze lijst: de mensen die de paardenwereld in 2022 verloor.

Het plotselinge overlijden van de Duitse Rebecca Gutman, de cheffin van Gestüt Bonhomme, schokte de paardenwereld enorm. Ook hier in Nederland. Het bericht over haar overlijden behoort tot één van de allermeest gelezen berichten van het jaar.

Petra Vlaar

Veel te jong overleed ook Petra Vlaar dit jaar. De paardenvrouw werd slechts 45 jaar oud.

Queen Elizabeth II

De bekendste paardenvrouw ter wereld kwam dit jaar te overlijden: Queen Elizabeth II.

Wilma van Bergen

Grand Prix-amazone en trainster Wilma van Bergen, de vrouw van oud-bondscoach Henk van Bergen, overleed na een lang ziekbed op woensdag 2 maart overleden.

Peter Chardon en Evi Vandersmissen

Ook het bericht over het overlijden van Peter Chardon behoorde tot een extreem veel gelezen bericht en hetzelfde geldt voor het nootlottige overlijden van de Belgische Evi Vandersmissen.

Andere mensen die we niet vergeten