Horses Jaaroverzicht 2022: De wolf

We laten 2022 nog eens de revue passeren. U bezocht Horses.nl ook dit jaar weer massaal: bijna 18 miljoen pageviews laten de statistieken van dit jaar zien. In dit jaaroverzicht komen de meestgelezen items nog eens terug. Het onderwerp dat dit jaar de meeste clicks opleverde: de wolf.

Bekijk hieronder de tien meest gelezen berichten over de wolf.

3 reacties op “Horses Jaaroverzicht 2022: De wolf

• Jan Jonas

Ik begrijp dat de wolf veel aandacht krijgt, door de lezers van Horses.Nl. dit roofdier kan zijn ganggaan, terwijl andere dieren worden afgeschoten. De cijfers worden verdraaid om ons doen te geloven dat dit dier niet schadelijk is.
    Terwijl Moeflons(door de belasting betaler is uit gezet) hieronderlijden. Hoe krom kan een overheid tussen de oren zijn en wij maar belasting voor die onzin betalen. Gelukkig is de provincie Gelderland wel met cijfers gekomen. Ruim 90% van dieren die gedood zijn door wolven zijn schapen, maar ook andere dieren zijn het slachtoffer geworden van wolven. Hoe zit het met de andere provincies ?

• En het bijzondere is dat waar de “Gehouden Dieren” steeds meer vrijheid moeten hebben, veel buiten en dus niet in hokken / boxen / stallen, nu geroepen wordt dat deze dieren juist wel weer opgehokt moeten worden om ze te beschermen tegen de wolf.
    Het welzijn van deze gehouden dieren komt behoorlijk in de knel, heideschapen die nu op gras moeten worden gehouden omdat je anders geen wolfwerende netten kan plaatsen. Pony’s en paarden die niet meer vrij kunnen lopen en weer in stalletjes worden gezet.
    Het zou goed zijn om het evenwicht in orde te maken, het wild is al aardig uitgedund en behoorlijk van slag. De wolf heeft geen “belager” en zal zich (nu al) behoorlijk blijven voortplanten met alle gevolgen van dien.
    De “Groene Mensen” boswachters en jachtopzichters durven hier niet echt over te praten en al helemaal niet aan te geven waar wel en geen wolven zijn gesetteld. Een paar wolven in ons kleine landje zou moeten kunnen maar daar moet wel beheer op zijn, helaas zijn de “Donker Groene Mensen” daar op kennelijk op tegen en lijken die niet te kijken naar het welzijn van de andere dieren die we in het land hebben. Laten we hopen dat “de Overheid” binnen afzienbare tijd de juiste maatregelen gaat nemen zodat het wild weer tot rust kan komen en de andere dieren weer “Welzijn” kunnen verkrijgen.

• Bianca Andela

Gezocht: jagers die wolven doden.

Lees voor meer achtergrond informatie hoe de wolf 200 jaar geleden uit Nederland is verdreven.

De wolf doet het bestaan van andere dieren geen goed. En een paard wel.