Ga naar hoofdinhoud
Klantenservice » 5 Account & Inloggen

Inlogproblemen

Ervaar je inlogproblemen bij Horses.nl? Lees dan onderstaand artikel.

Als je wel bent geregistreerd, maar niet meer kunt inloggen, controleer dan eerst of de combinatie van het e-mailadres en wachtwoord nog klopt. Weet je jouw wachtwoord niet meer, dan kun je deze hier opnieuw aanvragen.

Problemen met ingelogd blijven?

Als je steeds wordt uitgelogd als je Horses.nl bezoekt en Premium berichten wilt lezen, dan kan dit te maken hebben met cookies en de instellingen van jouw browser. Dit geldt voor zowel telefoon als computer. Je browser kan namelijk je wachtwoorden onthouden en automatisch voor je inloggen als je naar Horses.nl gaat. Dit werkt op basis van cookies. Als deze cookies niet worden onthouden door je browser, dan ben je bij een volgend bezoek weer uitgelogd. Hiervoor zijn een aantal mogelijke oorzaken.

Onthouden van inloggegevens

De browser zal vragen bij het inloggen ‘Onthoud deze gegevens?’ Of: ‘Gegevens bijwerken?’ Of: ‘Onthoud mij?’. Dit plaatst een cookie in de browser die je inlogsessie bewaart. voor het vinkje ‘Onthoud mij’ van de website heeft ongeveer een duur van 2 weken. Daarna moet men weer inloggen. Dit is onder andere vanuit beveiligingsredenen vanuit de browser.

Incognito of privé venster

Als je werkt in een privémodus, ook wel incognitovenster of privévenster genoemd, dan doe je dat om niet gevolgd te worden. Alle bekende browsers bieden deze optie. Werken via privémodus zorgt ervoor dat jouw zoek- en browsergeschiedenis niet wordt opgeslagen, nadat je alle tabbladen hebt afgesloten. Maar de privémodus doet nog meer: het verwijdert ook alle opgeslagen cookies van een sessie na het sluiten van alle tabbladen.

Door het gebruik van een privémodus worden o.a. de functionele cookies niet opgeslagen na het sluiten van alle tabbladen. Functionele cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat je niet elke keer opnieuw hoeft in te loggen. Ook worden bepaalde voorkeuren niet opgeslagen en kan het zijn dat bepaalde functies van een website niet goed werken.

Automatisch verwijderen van cookies

Sommige mensen vinden het een prettig idee dat alle cookies regelmatig worden verwijderd, ook als men geen gebruik maakt van een privémodus. Bij de meeste browsers kun je de (privacy)instellingen voor cookies dusdanig aanpassen, dat alle cookies worden verwijderd na elke sessie, dus na het afsluiten van de browser. Hierdoor worden ook de opgeslagen cookies verwijderd, terwijl die er juist voor zorgen dat je automatisch wordt ingelogd. Ook krijg je dan elke keer weer de pop-up te zien, die jouw voorkeuren vraagt voor het plaatsen van cookies. Dit is een nadeel van het automatisch verwijderen van cookies na elke sessie.

Lees hier meer over cookies en mogelijke problemen hieromtrent. Hier wordt uitgelegd hoe je voor een specifieke site, zoals Horses.nl, een uitzondering kunt instellen bij je browser. In dat geval kun je blijven werken in een privémodus, maar worden voor specifieke websites de cookies niet verwijderd. Voor de vier meest populaire browsers wordt uitgelegd hoe je dit kunt instellen.

Periodiek onderhoud

Wij voeren ook regelmatig wijzigingen door aan de website, waarbij vaak ook caches/cookies geleegd worden om deze wijzigingen snel te kunnen zien en verwerken. Dit zorgt er ook voor dat gebruikers opnieuw moet inloggen.

Mobiel gebruik

Vanuit Facebook op mobiel of tablet kan de in-app browser worden gebruikt. Hier staat standaard het vinkje ‘Onthoud mij’ aan. ‘Onthoud mij’ werkt als je de in-app browser van Facebook gebruikt en zorgt er voor dat je ook na een week nog steeds bent ingelogd. Echter bij het sluiten van Facebook wordt ook de browser-sessie van de in-app browser gesloten en moet men in principe opnieuw inloggen.
Je kunt vanuit de in-app browser van Facebook ook met één klik naar de gewone browser van je mobiel. Dit is echter de als standaard ingestelde browser van je apparaat. Dit kan dus zijn: Samsung Internet, Safari of zoiets dergelijks. Maar deze browser kan een andere zijn dan waar je mee gewend bent om mee te werken of waar je normaal mee inlogt. Als dit verschilt, dan zal de inlogsessie ook niet worden onthouden.

Vragen?

Heb je na het lezen van dit artikel nog steeds vragen over het inloggen op Horses.nl? Neem dan contact op met onze klantenservice. Het is ook mogelijk om een mailtje te sturen naar: [email protected]. Vergeet hierbij niet om je naam en – indien van toepassing – je relatienummer in de mail te zetten.

 

Logo Eisma Media Groep - Horses klantenservice - Inlogproblemen

Horses is onderdeel van Eisma Media Groep. Lees hier meer over de leveringsvoorwaarden van Eisma Media Groep.