Deze uitkomst is volgens BVA-president John Blackwell onder meer te danken aan de hoge zorgstandaard en betrokkenheid die dierenartsen hanteren gedurende hun dagelijkse werkzaamheden. Dierenartsen houden zich, in tegenstelling tot bijvoorbeeld huisartsen, veel meer bezig met de wijze waarop zij overkomen bij hun klanten. Dit stuk bewustzijn gedurende het werk, schept vertrouwen in de professionaliteit bij de klant.
De prijs/kwaliteit verhouding van de werkzaamheden werd door 70% van de ondervraagden met een ruim voldoende gewaardeerd.
Het meeste vertrouwen hebben de Engelsen in hun apothekers. Zowel qua professionaliteit als service scoren zij het hoogst.
Sta hier niks van te kijken.
Ik weet dat hier veel mensen er hetzelfde over denken.
Alle artsen zouden een deel van de dierenartsen opleiding moeten doen. Dierenarts kun je altijd bellen en komt ook gewoon, maakt niet uit wanneer of hoe laat. Ook de assistenten zouden zich eens moeten spiegelen aan de dierenartsassistenten. Dierenartsen accepteren dat er mensen zijn die veel ervaring hebben met bepaalde aandoeningen en als je belt om te zeggen dat een dier iets mankeert, vertellen ze je niet dat zij gestudeerd hebben en dat zij bepalen wat er is en niet jij. Zou de zorg zoveel goedkoper maken. Artsen willen ook niet accepteren dat verzorgden door hun ervaringen ook leren wat er aan de hand is en hoe er mee omgegaan moet worden.