reacties
Ben het helemaal met Gh eens.
Volgens mij voegt dit stamboek niets toe.
De hengsten dekken volgens mij bijna geen merries en de nakomelingen zie je niet in de sport. Recreatiepaarden kunne we genoeg krijgen uit de populatie kwpners die niet goed genoeg zijn voor de topsport. Daarnaast brengen de Shagya´s en paarden met veel arabisch bloed in de afstamming weinig goede sportpaarde. Ik kan me tenminste geen enkel sportpaard noemen.
Richard, Haaksbergen | 18-09-2010 | 15:32:11
Het klopt dat dhr. de Lange niet meer welkom is bij het NRPS.
Ook dar is hij met ruzie weg gegaan.
Maar dat is toch geen reden om een nieuw stamboek te beginnen.
Dat zou mooi worden, iedereen die het ergens niet mee eens is begint gewoon een nieuw stamboek.
En als je je zin niet krijgt maak je gewoon je paarden dood !
Te gek voor woorden !
g, h | 17-09-2010 | 19:00:57
Als ik goed ben ingelicht is de heer de Lange niet meer welkom bij het NRPS. dus dat is voor hem geen optie.
Weet iemand toevallig hoeveel leden het EASP heeft en hoeveel paarden er zijn ingeschreven.
Ik zie op de website dat er meer dan 70 hengsten zijn ingeschreven, maar belangrjker is hoeveel merries dekken deze hengsten eigenlijk?.
Richard, Haaksbergen | 17-09-2010 | 12:56:12
er hoeft helemaal geen stamboek bij te komen, er zijn er al genoeg.
die paarden kunnen ook bv. bij het NRPS geregistreerd worden.
of hij van paarden houd is betwijfel ik.
volgens mij houd hij het meest van zichzelf.
zijn wil is wet.
g, h | 17-09-2010 | 09:33:12
Nou ja...uiteindelijk heeft hij wel een punt ....
Kwpn vertegenwoordigt toch ook een mengeling van vele rassen...
en door de fries stroomt ook Dravers en Spaans bloed....
Niet te vergeten de Arabo-Fries,om het uithoudingsvermogen wat op te voeren!
de manier waarop hij om aandacht schreeuwt is wel schokkend,maar de ware suïcidale mens zal zo'n daad in het geniep beramen en uitvoeren...
Hij heeft à la "de Telegraaf" zijn aandacht gekregen,maakt niet uit negatief of positief,beiden zijn kennelijk bevredigend...
het is in ieder geval wel een gevalletje nazorg!
Hopelijk voor hem is hij uitgebreid verzekerd,kan hij in therapie ....koeknuffelen en regressie...
het zal wel met een sisser aflopen,gezien zijn eerdere reacties houdt hij veel van paarden en is hij fel tegen onrecht en dwang bij het dressuren..
"Foutje bedankt" zullen we maar zeggen!
FF een andere vraag,vallen onze paarden onder Vee,Vlees of Eieren?
Ik kan hier maar 1 ding op zeggen
Waar zijn we in godsnaam mee bezig,heb er echt geen woorden voor.
jantje, schöninghsdorf | 16-09-2010 | 14:22:21
De redactie van Horses.nl zou er goed aan doen om bij berichten als deze géén mogelijkheid tot reageren te geven, want je weet van te voren al dat je dan pagina's vol gescheld en en een hoop emotionele en weinig doordachte bijdragen krijgt. Dat haalt het niveau van de website alleen maar omlaag.
Van de heer De Lange heb ik in het verleden elders goede en deskundige artikelen over paardenfokkerij gelezen, en het stelt me teleur dat hij met een actie als deze nu bewerkstelligt dat hij helemaal nergens meer serieus genomen wordt.
Jammer dat het allemaal weer zo moet. Geen reclame voor de paardenwereld...
Karin, Den Haag | 15-09-2010 | 19:30:02
http://petities.nl/petitie/stop-voorzitter-easp-met-zijn-dreigementen-tot-executeren-van-paarden-voor-easp
Petitie tegen dit handelen.
bartels, damme | 15-09-2010 | 13:31:10
Iemand die echt veel om paarden geeft executeerd nooit gezonden paarden en veulens. Hoe kan deze man dat in zijn hoofd halen. Ook al heeft hij gelijk met zijn standpunt een dier doden om je gelijk te halen is belachelijk.
Die man doet dit alleen om in het nieuws te komen.
Nicole, kampen | 15-09-2010 | 11:11:14
De overheid laat zich niet chanteren en terecht.
Is dit niet een actie zoals die idiote dominee die op 11 September korans wou laten verbranden. Hoeveel media aandacht heeft hij wel niet gehad.
Miosschien is wel het beste geen aandacht meer aan de Lange te geven.
Richard, Haaksbergen | 15-09-2010 | 10:23:49
Ik kan me vergissen hoor, maar bij o.a. het KWPN heb je toch ook gewoon je stamboekpapier, waar wel zoveel generaties van je paard op staan. Het maakt dus geen reet uit of er op je paspoort de afstamming staat.
Die ene naam meer of minder in een paspoort, die puur voor wetgevende instanties, bijhouden van medicijnen, inentingen etc is, maakt dus niet uit.
Tuurlijk hoor wij schieten gewoon de paarden neer.
Karel de Lange is zeker kennis of familie van de vent met die hooivork in het veulen zijn oog??? Was hij vast aan het oefenen??????
jan, kapelle | 15-09-2010 | 09:53:56
Geachte Hr de Lange,
Met grote walging hebben wij het bericht mogen ontvangen betreffende het willen executeren van paarden om op deze wijze uw "zin" door te drijven.
Als paardenwelzijn inspectiedienst laten we dit niet zomaar gebeuren.
Tegenhouden kunnen we het niet, maar we zullen daadwerkelijk bij de allereerste executie maatregelen treffen.
Volwassen mensen lossen dingen op door te praten, hetzij dan maar via de rechtbank, maar onschuldige dieren vermoorden (zoals wij het nu zien) is het allerlaagste wat een mens kan doen.
Wat u kunt verwachten is als eerste een volledige boycot tegen uw " stamboek" opdat er totaal geen leden of aanmeldingen meer zullen plaatsvinden, en zorg dragen dat u als voorzitter wederom geroyeerd zal worden.
De verdere consequenties zult u vanzelf wel ondervinden.
Met deze houding heeft u in de paardenwereld geen vrienden gemaakt,
Bartels
Hoofdinspinspecteur HACH.
bartels, Damme | 15-09-2010 | 09:11:21
Wel een wapenvergunning kennelijk?! ;-(
Geachte heer de Lange, denk u nou echt dat een paardenliefhebber het kan schelen of er een papiertje bij zijn paard zit?!! Nee, voor hen is het belangrijkste een braaf, betrouwbaar paard, want tenslotte rijdt het gros van de ruiters gewoon recreatief. Jammer meneer de Lange, u heeft uw eigen glazen ingegooid en u zal ook niet meer serieus genomen worden.............Ik vind het overigens ontzettend respectloos hoe u over deze prachtige dieren praat, BAH!!
M., A. | 15-09-2010 | 08:46:05
De redactie heeft een aantal reacties verwijderd die niet voldeden aan de spelregels van Horses.nl. Discussiëren is prima, scheldpartijen zijn niet toegestaan.
Aangezien dhr. De Lange deze manier van reageren op columns niet schuwt, vraag ik me nu af waarom hij nu niets schrijft?
Paarden executeren: hoe wilt u dit in de praktijk doen? En waar wilt u deze prachtige dan inmiddels levenloze dieren praktisch gezien laten?
Paarden spiegelen de ziel van de mens, zo wordt gezegd: geldt de boodschap in dit verhaal ook voor u zelf?
Zoals u merkt, roept uw schreeuw om aandacht wel degelijk reactie op. Alleen, zo denk ik, niet met het gewenste resultaat.
Spijtig maar ook allemaal zeer ongepast!
Karel, Karel als er ergens in Nederland nog mensen waren die je serieus namen is dat nu definitief voorbij! Eindelijk een keihard (en oliedom) bewijs van je kunnen....... Nu moge toch wel vvor een ieder duidelijk zijn dat de oprichting van alweer een stamboek in Nederland in ieder geval niet door jou gedaan moet worden.
Ik ben de tel kwijt uit hoeveel besturen, stamboeken en verenigingen jij al geknikkerd bent, het zijn er vele dat is zeker. Ongetwijfeld verkeer je nog altijd in de volledige zekerheid dat het niet aan jou ligt, maar aan al die andere? Blijf dat denken en ga uit de paarden, uit al die besturen, laat ons allen met rust en begin de "I Love Karel" club. Als je dan zorgt dat er maar 1 man lid kan worden dan kun je daar de rest van je leven voor strijden en hebben je paarden rust. De brave dieren hebben al discussies en geouweneel van jou niet verdiend. >> aan degene die zich zorgen maken om de paarden in kwestie, wat denk je wat voor leven ze nu hebben met zo'n "stabiele" baas? Mijn persoonlijke vermoeden is dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen??
Sonja, Haarlem | 15-09-2010 | 03:02:51
mag de agressie wat minder?
alvast bedankt
In eerste instantie zeg ik "er lopen er meer los dan dat er vast zitten". Vervolgens ben ik het wel een klein beetje met de Lange eens, behalve zijn zielige plan tot executie. Het is in mijn ogen vreemd dat stamboeken die erkend zijn een paspoort uit mogen geven met afstamming er op en een andere rechtspersoon niet. Het gaat tenslotte om juistheid van gegevens die tegenwoordig aantoonbaar gemaakt kunnen worden. Persoonlijk vind ik dat stamboeken en sportorganisaties helemaal geen paspoorten horen uit te geven omdat dat een zaak van de overheid is. Dat delegeer je niet aan verenigingen. Afstamming aantoonbaar door DNA of hoe dan ook, dan ook een volledig paspoort door de overheid. Stamboeken zijn er om een fokkerij richting te geven in ras, type en/of gebruiksdoel. Zij geven een stamboekpapier uit en de overheid hoort wat mij betreft een paspoort en transponder uit te geven.
Edsko Takens, Westervoort | 14-09-2010 | 23:14:41
Ik vind dit echt belachelijk!Elk paard met of zonder papiertje is het waard een goed en waardig leven te krijgen!Dus mijn paard zonder papieren die het goed doet maar niet erkend is moet ik ook maar slachten?man je bent ziek!
vechten om een stamboek?vecht eerst maar voor je hersenen!
kelly, Zoetermeer | 14-09-2010 | 23:07:33
Verder vergeet ik nog te melden,dat het smerig papiertje bij een paard met kwaliteiten niks om het lijf heeft ,een goeie verkoop je ook zonder papier
jos wouters, voerendaal | 14-09-2010 | 22:59:47
Triest dat een voorzitter met deze gedachte rondloopt en deze uitspraken durft te zeggen.
Mijn inziens is deze man niet waardig dat hij paarden heeft.We vechten al jaren voor het a.e.s m om erkend te krijgen bij het kwpn ook dat lukt niet.Maar dan zoeken we toch een andere weg.Maar paarden executeren,zoek de mensen op ,en wees een kerel die de goedkeuring tegenhouden,maar onschuldige en machteloze dieren de dupe te laten worden,jij verdient geen paard,en hoop als je werkelijk deze daad uitvoert ,velen zich tegen je verzetten.We werken allemaal aan het dierenwelzijn en dan komt meneer de voorzitter met zo iets walgelijk.
jos wouters, voerendaal | 14-09-2010 | 22:56:36
Wat een idioot is die man. Laat hem alsjeblieft opsluiten. Ook al heeft hij misschien gelijk voor wat betreft het PVE.
Hij mag het natuurlijk nooit in zijn hoofd halen om paarden af te laten maken zonder reden. Zijn argument omtrend het feit dat de paarden toch niets waard zouden zijn zonder papier slaat hij de plank in mijn ogen volledig mis.
Er worden in Nederland veel paarden verkocht welke zonder stamboekpapier door het leven gaan. Indien die voldoende kwalitiet hebben ook voor goede prijzen.
Laurens Gräper, Prinsenbeek | 14-09-2010 | 22:23:14
Zijn vermeende deskundigheid komt vaak voort uit zijn overbluffende presentatiemethode maar wordt herhadelijk aantoonbaar naar fabeltjesland verwezen.
A, utrecht | 14-09-2010 | 22:03:01
Geacht bestuur van het EASP.
Laat K. de. Lange. in godsnaam niet vallen, probeer hem tot bedaren te brengen. Hij is te deskundig om te verliezen. Het is een onbeholpen roep om hulp, dat verdient geen afwijzing maar bezinning. Daarbij geloof ik niet dat hij tot iets degelijks zou overgaan.
...........!, Den Haag. | 14-09-2010 | 21:58:51
De soep zal heus niet zo heet gegeten worden. Na wat ik van Karel de Lange allemaal gezien, gehoord en gelezen heb is hij in onze maatschappij niet erg conventioneel echter en dat is zeer waardevol en belangrijk, hij is een van de meest deskundige mensen op paardengebied die er in ons landje rond lopen {clinics/lezingen}. De kritieken/uitlatingen, die hij meestal zeer duidelijk uit, treffen de nagel bijna altijd keihard op zijn kop. Doordat hij zich zo direct en vaak on-diplomatisch uit wordt hij door zwakkere broeders tegengewerkt, dat doet echter niets af aan zijn kundigheid. In ieder geval heeft hij een flinke storm in een glas water veroorzaakt, goed zo, hopelijk schudt het sommige arrogante lieden wakker!!! Hij zal zeker de daad niet bij het woord voegen, hij geeft teveel om paarden.
Antonio, Frankrijk. | 14-09-2010 | 21:49:20
Walgelijk. Onmiddellijk royeren en liefst opbergen. In ieder geval zou hij een verbod moeten krijgen om nog langer een dier te mogen houden, al is het maar een goudvis en zeker geen paarden.
Wellicht kunnen de paarden preventief in beslag worden genomen. AID succes!!
Peter, Dordrecht | 14-09-2010 | 21:32:25
Ik hoop dat de leden van EASP zich sterk maken om deze onzin te stoppen ook al zijn het alleen maar dreigementen. En allen per direct afstand nemen van stamboek Karel de Lange!
ifhaat, negatiefgedoe | 14-09-2010 | 21:19:05
Hier komen toch wel bijzondere zaken bijeen: regels die steeds gewijzgd zouden worden, klopt at? Een dierenliefhebber die z'n dieren wil executeren, klopt dat? Een betuur van een stamboek dat slechts lijkt te reageren met: een eenmansactie, hier hadden we eerst over willen praten, klopt dat?
wat gebeuren er toch voor bizarre dingen?
en als altijd: een goed paard met of zonder vlekje, met of zonder bekende afstamming vindt altijd een goed plekje en daar gaat t toch om??
s, limburg | 14-09-2010 | 21:14:25
Dwaas!
Zo'n man moeten ze verbieden om paarden te houden!
liesbeth, almere | 14-09-2010 | 21:10:45
Is dit niet iets voor de NMA om zich over te buigen?
Frans van Deutekom, Roermond | 14-09-2010 | 21:05:20
Hoe ververvelend het ook is dat je je gelijk niet kunt krijgen, mag het toch geen reden zijn om onschuldige dieren hier de dupe van te laten worden!!
Geef ze dan weg aan iemand of aan een organisatie die deze dieren een goed huis kunnen geven.
Dit noem ik geen dierenliefhebber. Dit is eigenbelang!!!
Waar gaat het nu om, de paarden of het geld!!
Riny, Buren gld | 14-09-2010 | 20:49:07
Waarom moeten de paarden weer de dupe worden, zij hebben toch niet gevraagd om niet of wel opgenomen te worden in een stamboek.
Wel dat hij een edele daad stelt en de paarden geeft aan personen die geen paard kunnen kopen, maar wel een paard kunnen liefhebben en onderhouden.
adri hauquier, Balen /Belgie | 14-09-2010 | 20:31:49
"Jazeker Icarus, Dit is die man die vindt dat de wereldkampioen astrix op de voorhand loopt en scheef is, dat totilas niet volgens de regelementen van de FEI loopt en dat Edward niet goed op zijn paard zit net als hij dat van Emmelie vind. Hij is een eigen stamboek begonnen omdat hij het niet eens kon zijn met het KWPN. Ik nam deze man al helemaal niet serieus maar dit slaat alles. cry for help???"
Deze cry for help wil niet zeggen dat alles onzin is wat hij zegt.Hij ziet wel degelijk heel goede dingen en fokt ook goede bruikbare paarden.Alleen kom je er in de paarden alleen met een enorme bak geld en met geld kun je vanalles tegen laten houden.Of juist naar je hand zetten en dan duid ik niet op Dhr.De Lange maar meer over de hengstenhouders bij het kwpn die maar genoeg betalen zodat hun hengsten kampioen worden want komop..het hele wereldje daar is doorgestoken kaart.
Ik hoop niet dat Dhr de Lange werkelijk zijn leuke paarden wilt exucuteren,want dat zou ik erg zonde vinden.
Maar men kan hard afgeven op deze man,en hij heeft niet overal gelijk in maar op bepaalde punten kan men beter eens gaan luisteren.
E, W | 14-09-2010 | 20:30:58
GELD, MACHT EN AANZIEN MAKEN MEER KAPOT DAN JE LIEF IS.
Ik heb medelijden met deze paarden, maar ook met deze man, die behoorlijk aan zijn eind zit.
Ik hoop dat het verstand en de beschaving van alle (!) partijen dit soort wanhoopsacties zal weerhouden. Mogen wij dan zomaar over leven beschikken??? NEEN! Dus wees niet trots, gekwetst en kies voor uw paarden. Zij verdienen uw zorg en liefde. En: de rest van uw leven hoeft u zichzelf niets te verwijten. WEES WIJS EN LEEF IN VREDE.
catharina, dordrecht | 14-09-2010 | 20:29:28
Bij deze heeft Karel de Lange het "doodvonnis" getekend van het EASP en het zou me niet verbazen dat hij zelf toch ook op zijn hoede moet gaan zijn, want dierenliefhebbers die zich het lot vaan weerloze dieren aantrekken zijn niet van dit soort dreigementen gediend vrees ik!
Wie wil er in hemelsnaam een stamboek groot helpen maken welke onder voorzitterschap staat van een man met dit soort zieke gedachten?
Meneer De Lange brengt bovendien de overige bestuursleden en fokkers in grote verlegenheid en dan druk het het heel zacht uit. Vrijwilligers, bestuursleden, fokker e.d. die zich inzetten voor zo'n stamboek doen dit omdat ze allen 1 ding gemeen hebben: de liefde voor het paard. Dit soort zieke gedachten staan mijlen ver van deze mensen vandaan, maar Meneer de Lange zal deze mensen zonder overleg wel even zwart maken. En bedankt, daar hebben ze zich dan jaren voor ingezet!
Al jaren is deze meneer KdL een fervente onruststoker in vele paardgerelateerde bladen en internetfora. Zo wat alles dat goed bevonden wordt door de grote meerderheid van ruiters/fokkers/juryleden enz kraakt hij met liefde tot op het bot toe af. Ookal ben ik het hier zelden of nooit mee eens geweest, hij stond wel ergens voor en dat maakte hij onder meer duidelijk door het EASP. Je zou toch denken dat deze duidelijke opvattingen van Meneer de Lange maar uit 1 ding voort konden komen. Jawel: een grote voorliefde voor het paard zoals hij het zag.
Van die illusie blijft nu jammer genoeg nog BAR weinig over Meneer de Lange!
Desiree Aarts, Megen | 14-09-2010 | 20:23:35
Het ergst vind ik nog dat deze man claimt van het ras, van paarden te houden. Als je ook maar iets om paarden geeft uit je dit soort dreigementen niet. Laat staan dat je ze uitvoert.
Daphne, Drenthe | 14-09-2010 | 20:16:28
Waar maakt deze man geen trammelant?
Hoeveelste stamboek is dit al niet waar hij zijn eigen regels wil hanteren en zijn zinnen door wil drijven.
Paarden executeren? Roept inderdaad reacties op en dat is wat hij wil.
ja, nederland | 14-09-2010 | 20:05:02
Wat een mafkees zeg tjonge!
maar te hopen dat deze man gauw een halt toe geroepen wordt want dit is toch geen juiste manier van handelen!
lijkt erop dat deze meneer heel graag in de schijnwerpers staat ......wat is dit voor idiotie?? "als ik mijn zin niet krijg ,vermoord ik mijn paarden????"
mary, saalbach/oostenrijk | 14-09-2010 | 19:39:01
Jazeker Icarus, Dit is die man die vindt dat de wereldkampioen astrix op de voorhand loopt en scheef is, dat totilas niet volgens de regelementen van de FEI loopt en dat Edward niet goed op zijn paard zit net als hij dat van Emmelie vind. Hij is een eigen stamboek begonnen omdat hij het niet eens kon zijn met het KWPN. Ik nam deze man al helemaal niet serieus maar dit slaat alles. cry for help???
ikhaat, negatiefgedoe | 14-09-2010 | 19:26:57
Is dit niet dezelfde meneer die zoveel reacties plaatst op deze site?
Door gebruiker om 18-09-2010 15:32:11
Ben het helemaal met Gh eens.
Volgens mij voegt dit stamboek niets toe.
De hengsten dekken volgens mij bijna geen merries en de nakomelingen zie je niet in de sport. Recreatiepaarden kunne we genoeg krijgen uit de populatie kwpners die niet goed genoeg zijn voor de topsport. Daarnaast brengen de Shagya´s en paarden met veel arabisch bloed in de afstamming weinig goede sportpaarde. Ik kan me tenminste geen enkel sportpaard noemen.
Door gebruiker om 17-09-2010 19:00:57
Het klopt dat dhr. de Lange niet meer welkom is bij het NRPS.
Ook dar is hij met ruzie weg gegaan.
Maar dat is toch geen reden om een nieuw stamboek te beginnen.
Dat zou mooi worden, iedereen die het ergens niet mee eens is begint gewoon een nieuw stamboek.
En als je je zin niet krijgt maak je gewoon je paarden dood !
Te gek voor woorden !
Door gebruiker om 17-09-2010 12:56:12
Als ik goed ben ingelicht is de heer de Lange niet meer welkom bij het NRPS. dus dat is voor hem geen optie.
Weet iemand toevallig hoeveel leden het EASP heeft en hoeveel paarden er zijn ingeschreven.
Ik zie op de website dat er meer dan 70 hengsten zijn ingeschreven, maar belangrjker is hoeveel merries dekken deze hengsten eigenlijk?.
Door gebruiker om 17-09-2010 09:33:12
er hoeft helemaal geen stamboek bij te komen, er zijn er al genoeg.
die paarden kunnen ook bv. bij het NRPS geregistreerd worden.
of hij van paarden houd is betwijfel ik.
volgens mij houd hij het meest van zichzelf.
zijn wil is wet.
Door meta van Oosten om 17-09-2010 01:07:05
Nou ja...uiteindelijk heeft hij wel een punt ....
Kwpn vertegenwoordigt toch ook een mengeling van vele rassen...
en door de fries stroomt ook Dravers en Spaans bloed....
Niet te vergeten de Arabo-Fries,om het uithoudingsvermogen wat op te voeren!
de manier waarop hij om aandacht schreeuwt is wel schokkend,maar de ware suïcidale mens zal zo'n daad in het geniep beramen en uitvoeren...
Hij heeft à la "de Telegraaf" zijn aandacht gekregen,maakt niet uit negatief of positief,beiden zijn kennelijk bevredigend...
het is in ieder geval wel een gevalletje nazorg!
Hopelijk voor hem is hij uitgebreid verzekerd,kan hij in therapie ....koeknuffelen en regressie...
het zal wel met een sisser aflopen,gezien zijn eerdere reacties houdt hij veel van paarden en is hij fel tegen onrecht en dwang bij het dressuren..
"Foutje bedankt" zullen we maar zeggen!
FF een andere vraag,vallen onze paarden onder Vee,Vlees of Eieren?
Door gebruiker om 16-09-2010 14:22:21
Ik kan hier maar 1 ding op zeggen
Waar zijn we in godsnaam mee bezig,heb er echt geen woorden voor.
Door gebruiker om 15-09-2010 19:30:02
De redactie van Horses.nl zou er goed aan doen om bij berichten als deze géén mogelijkheid tot reageren te geven, want je weet van te voren al dat je dan pagina's vol gescheld en en een hoop emotionele en weinig doordachte bijdragen krijgt. Dat haalt het niveau van de website alleen maar omlaag.
Van de heer De Lange heb ik in het verleden elders goede en deskundige artikelen over paardenfokkerij gelezen, en het stelt me teleur dat hij met een actie als deze nu bewerkstelligt dat hij helemaal nergens meer serieus genomen wordt.
Jammer dat het allemaal weer zo moet. Geen reclame voor de paardenwereld...
Door gebruiker om 15-09-2010 13:31:10
http://petities.nl/petitie/stop-voorzitter-easp-met-zijn-dreigementen-tot-executeren-van-paarden-voor-easp
Petitie tegen dit handelen.
Door gebruiker om 15-09-2010 11:11:14
Iemand die echt veel om paarden geeft executeerd nooit gezonden paarden en veulens. Hoe kan deze man dat in zijn hoofd halen. Ook al heeft hij gelijk met zijn standpunt een dier doden om je gelijk te halen is belachelijk.
Die man doet dit alleen om in het nieuws te komen.
Door gebruiker om 15-09-2010 10:23:49
De overheid laat zich niet chanteren en terecht.
Is dit niet een actie zoals die idiote dominee die op 11 September korans wou laten verbranden. Hoeveel media aandacht heeft hij wel niet gehad.
Miosschien is wel het beste geen aandacht meer aan de Lange te geven.
Door gebruiker om 15-09-2010 09:53:56
Ik kan me vergissen hoor, maar bij o.a. het KWPN heb je toch ook gewoon je stamboekpapier, waar wel zoveel generaties van je paard op staan. Het maakt dus geen reet uit of er op je paspoort de afstamming staat.
Die ene naam meer of minder in een paspoort, die puur voor wetgevende instanties, bijhouden van medicijnen, inentingen etc is, maakt dus niet uit.
Tuurlijk hoor wij schieten gewoon de paarden neer.
Karel de Lange is zeker kennis of familie van de vent met die hooivork in het veulen zijn oog??? Was hij vast aan het oefenen??????
Door gebruiker om 15-09-2010 09:11:21
Geachte Hr de Lange,
Met grote walging hebben wij het bericht mogen ontvangen betreffende het willen executeren van paarden om op deze wijze uw "zin" door te drijven.
Als paardenwelzijn inspectiedienst laten we dit niet zomaar gebeuren.
Tegenhouden kunnen we het niet, maar we zullen daadwerkelijk bij de allereerste executie maatregelen treffen.
Volwassen mensen lossen dingen op door te praten, hetzij dan maar via de rechtbank, maar onschuldige dieren vermoorden (zoals wij het nu zien) is het allerlaagste wat een mens kan doen.
Wat u kunt verwachten is als eerste een volledige boycot tegen uw " stamboek" opdat er totaal geen leden of aanmeldingen meer zullen plaatsvinden, en zorg dragen dat u als voorzitter wederom geroyeerd zal worden.
De verdere consequenties zult u vanzelf wel ondervinden.
Met deze houding heeft u in de paardenwereld geen vrienden gemaakt,
Bartels
Hoofdinspinspecteur HACH.
Door meta van Oosten om 15-09-2010 09:02:15
Wel een wapenvergunning kennelijk?! ;-(
Door muriel om 15-09-2010 08:46:05
Geachte heer de Lange, denk u nou echt dat een paardenliefhebber het kan schelen of er een papiertje bij zijn paard zit?!! Nee, voor hen is het belangrijkste een braaf, betrouwbaar paard, want tenslotte rijdt het gros van de ruiters gewoon recreatief. Jammer meneer de Lange, u heeft uw eigen glazen ingegooid en u zal ook niet meer serieus genomen worden.............Ik vind het overigens ontzettend respectloos hoe u over deze prachtige dieren praat, BAH!!
Door Redactie_Horses om 15-09-2010 08:40:29
De redactie heeft een aantal reacties verwijderd die niet voldeden aan de spelregels van Horses.nl. Discussiëren is prima, scheldpartijen zijn niet toegestaan.
Door icarus om 15-09-2010 08:08:35
Aangezien dhr. De Lange deze manier van reageren op columns niet schuwt, vraag ik me nu af waarom hij nu niets schrijft?
Paarden executeren: hoe wilt u dit in de praktijk doen? En waar wilt u deze prachtige dan inmiddels levenloze dieren praktisch gezien laten?
Paarden spiegelen de ziel van de mens, zo wordt gezegd: geldt de boodschap in dit verhaal ook voor u zelf?
Zoals u merkt, roept uw schreeuw om aandacht wel degelijk reactie op. Alleen, zo denk ik, niet met het gewenste resultaat.
Spijtig maar ook allemaal zeer ongepast!
Door gebruiker om 15-09-2010 03:02:51
Karel, Karel als er ergens in Nederland nog mensen waren die je serieus namen is dat nu definitief voorbij! Eindelijk een keihard (en oliedom) bewijs van je kunnen....... Nu moge toch wel vvor een ieder duidelijk zijn dat de oprichting van alweer een stamboek in Nederland in ieder geval niet door jou gedaan moet worden.
Ik ben de tel kwijt uit hoeveel besturen, stamboeken en verenigingen jij al geknikkerd bent, het zijn er vele dat is zeker. Ongetwijfeld verkeer je nog altijd in de volledige zekerheid dat het niet aan jou ligt, maar aan al die andere? Blijf dat denken en ga uit de paarden, uit al die besturen, laat ons allen met rust en begin de "I Love Karel" club. Als je dan zorgt dat er maar 1 man lid kan worden dan kun je daar de rest van je leven voor strijden en hebben je paarden rust. De brave dieren hebben al discussies en geouweneel van jou niet verdiend. >> aan degene die zich zorgen maken om de paarden in kwestie, wat denk je wat voor leven ze nu hebben met zo'n "stabiele" baas? Mijn persoonlijke vermoeden is dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen??
Door santosranch om 15-09-2010 01:25:00
mag de agressie wat minder?
alvast bedankt
Door gebruiker om 14-09-2010 23:14:41
In eerste instantie zeg ik "er lopen er meer los dan dat er vast zitten". Vervolgens ben ik het wel een klein beetje met de Lange eens, behalve zijn zielige plan tot executie. Het is in mijn ogen vreemd dat stamboeken die erkend zijn een paspoort uit mogen geven met afstamming er op en een andere rechtspersoon niet. Het gaat tenslotte om juistheid van gegevens die tegenwoordig aantoonbaar gemaakt kunnen worden. Persoonlijk vind ik dat stamboeken en sportorganisaties helemaal geen paspoorten horen uit te geven omdat dat een zaak van de overheid is. Dat delegeer je niet aan verenigingen. Afstamming aantoonbaar door DNA of hoe dan ook, dan ook een volledig paspoort door de overheid. Stamboeken zijn er om een fokkerij richting te geven in ras, type en/of gebruiksdoel. Zij geven een stamboekpapier uit en de overheid hoort wat mij betreft een paspoort en transponder uit te geven.
Door gebruiker om 14-09-2010 23:07:33
Ik vind dit echt belachelijk!Elk paard met of zonder papiertje is het waard een goed en waardig leven te krijgen!Dus mijn paard zonder papieren die het goed doet maar niet erkend is moet ik ook maar slachten?man je bent ziek!
vechten om een stamboek?vecht eerst maar voor je hersenen!
Door gebruiker om 14-09-2010 22:59:47
Verder vergeet ik nog te melden,dat het smerig papiertje bij een paard met kwaliteiten niks om het lijf heeft ,een goeie verkoop je ook zonder papier
Door gebruiker om 14-09-2010 22:56:36
Triest dat een voorzitter met deze gedachte rondloopt en deze uitspraken durft te zeggen.
Mijn inziens is deze man niet waardig dat hij paarden heeft.We vechten al jaren voor het a.e.s m om erkend te krijgen bij het kwpn ook dat lukt niet.Maar dan zoeken we toch een andere weg.Maar paarden executeren,zoek de mensen op ,en wees een kerel die de goedkeuring tegenhouden,maar onschuldige en machteloze dieren de dupe te laten worden,jij verdient geen paard,en hoop als je werkelijk deze daad uitvoert ,velen zich tegen je verzetten.We werken allemaal aan het dierenwelzijn en dan komt meneer de voorzitter met zo iets walgelijk.
Door gebruiker om 14-09-2010 22:23:14
Wat een idioot is die man. Laat hem alsjeblieft opsluiten. Ook al heeft hij misschien gelijk voor wat betreft het PVE.
Hij mag het natuurlijk nooit in zijn hoofd halen om paarden af te laten maken zonder reden. Zijn argument omtrend het feit dat de paarden toch niets waard zouden zijn zonder papier slaat hij de plank in mijn ogen volledig mis.
Er worden in Nederland veel paarden verkocht welke zonder stamboekpapier door het leven gaan. Indien die voldoende kwalitiet hebben ook voor goede prijzen.
Door gebruiker om 14-09-2010 22:03:01
Zijn vermeende deskundigheid komt vaak voort uit zijn overbluffende presentatiemethode maar wordt herhadelijk aantoonbaar naar fabeltjesland verwezen.
Door gebruiker om 14-09-2010 21:58:51
Geacht bestuur van het EASP.
Laat K. de. Lange. in godsnaam niet vallen, probeer hem tot bedaren te brengen. Hij is te deskundig om te verliezen. Het is een onbeholpen roep om hulp, dat verdient geen afwijzing maar bezinning. Daarbij geloof ik niet dat hij tot iets degelijks zou overgaan.
Door gebruiker om 14-09-2010 21:49:20
De soep zal heus niet zo heet gegeten worden. Na wat ik van Karel de Lange allemaal gezien, gehoord en gelezen heb is hij in onze maatschappij niet erg conventioneel echter en dat is zeer waardevol en belangrijk, hij is een van de meest deskundige mensen op paardengebied die er in ons landje rond lopen {clinics/lezingen}. De kritieken/uitlatingen, die hij meestal zeer duidelijk uit, treffen de nagel bijna altijd keihard op zijn kop. Doordat hij zich zo direct en vaak on-diplomatisch uit wordt hij door zwakkere broeders tegengewerkt, dat doet echter niets af aan zijn kundigheid. In ieder geval heeft hij een flinke storm in een glas water veroorzaakt, goed zo, hopelijk schudt het sommige arrogante lieden wakker!!! Hij zal zeker de daad niet bij het woord voegen, hij geeft teveel om paarden.
Door gebruiker om 14-09-2010 21:32:25
Walgelijk. Onmiddellijk royeren en liefst opbergen. In ieder geval zou hij een verbod moeten krijgen om nog langer een dier te mogen houden, al is het maar een goudvis en zeker geen paarden.
Wellicht kunnen de paarden preventief in beslag worden genomen. AID succes!!
Door gebruiker om 14-09-2010 21:19:05
Ik hoop dat de leden van EASP zich sterk maken om deze onzin te stoppen ook al zijn het alleen maar dreigementen. En allen per direct afstand nemen van stamboek Karel de Lange!
Door gebruiker om 14-09-2010 21:14:25
Hier komen toch wel bijzondere zaken bijeen: regels die steeds gewijzgd zouden worden, klopt at? Een dierenliefhebber die z'n dieren wil executeren, klopt dat? Een betuur van een stamboek dat slechts lijkt te reageren met: een eenmansactie, hier hadden we eerst over willen praten, klopt dat?
wat gebeuren er toch voor bizarre dingen?
en als altijd: een goed paard met of zonder vlekje, met of zonder bekende afstamming vindt altijd een goed plekje en daar gaat t toch om??
Door gebruiker om 14-09-2010 21:10:45
Dwaas!
Zo'n man moeten ze verbieden om paarden te houden!
Door gebruiker om 14-09-2010 21:05:20
Is dit niet iets voor de NMA om zich over te buigen?
Door gebruiker om 14-09-2010 20:49:07
Hoe ververvelend het ook is dat je je gelijk niet kunt krijgen, mag het toch geen reden zijn om onschuldige dieren hier de dupe van te laten worden!!
Geef ze dan weg aan iemand of aan een organisatie die deze dieren een goed huis kunnen geven.
Dit noem ik geen dierenliefhebber. Dit is eigenbelang!!!
Waar gaat het nu om, de paarden of het geld!!
Door gebruiker om 14-09-2010 20:31:49
Waarom moeten de paarden weer de dupe worden, zij hebben toch niet gevraagd om niet of wel opgenomen te worden in een stamboek.
Wel dat hij een edele daad stelt en de paarden geeft aan personen die geen paard kunnen kopen, maar wel een paard kunnen liefhebben en onderhouden.
Door gebruiker om 14-09-2010 20:30:58
"Jazeker Icarus, Dit is die man die vindt dat de wereldkampioen astrix op de voorhand loopt en scheef is, dat totilas niet volgens de regelementen van de FEI loopt en dat Edward niet goed op zijn paard zit net als hij dat van Emmelie vind. Hij is een eigen stamboek begonnen omdat hij het niet eens kon zijn met het KWPN. Ik nam deze man al helemaal niet serieus maar dit slaat alles. cry for help???"
Deze cry for help wil niet zeggen dat alles onzin is wat hij zegt.Hij ziet wel degelijk heel goede dingen en fokt ook goede bruikbare paarden.Alleen kom je er in de paarden alleen met een enorme bak geld en met geld kun je vanalles tegen laten houden.Of juist naar je hand zetten en dan duid ik niet op Dhr.De Lange maar meer over de hengstenhouders bij het kwpn die maar genoeg betalen zodat hun hengsten kampioen worden want komop..het hele wereldje daar is doorgestoken kaart.
Ik hoop niet dat Dhr de Lange werkelijk zijn leuke paarden wilt exucuteren,want dat zou ik erg zonde vinden.
Maar men kan hard afgeven op deze man,en hij heeft niet overal gelijk in maar op bepaalde punten kan men beter eens gaan luisteren.
Door gebruiker om 14-09-2010 20:29:28
GELD, MACHT EN AANZIEN MAKEN MEER KAPOT DAN JE LIEF IS.
Ik heb medelijden met deze paarden, maar ook met deze man, die behoorlijk aan zijn eind zit.
Ik hoop dat het verstand en de beschaving van alle (!) partijen dit soort wanhoopsacties zal weerhouden. Mogen wij dan zomaar over leven beschikken??? NEEN! Dus wees niet trots, gekwetst en kies voor uw paarden. Zij verdienen uw zorg en liefde. En: de rest van uw leven hoeft u zichzelf niets te verwijten. WEES WIJS EN LEEF IN VREDE.
Door gebruiker om 14-09-2010 20:23:35
Bij deze heeft Karel de Lange het "doodvonnis" getekend van het EASP en het zou me niet verbazen dat hij zelf toch ook op zijn hoede moet gaan zijn, want dierenliefhebbers die zich het lot vaan weerloze dieren aantrekken zijn niet van dit soort dreigementen gediend vrees ik!
Wie wil er in hemelsnaam een stamboek groot helpen maken welke onder voorzitterschap staat van een man met dit soort zieke gedachten?
Meneer De Lange brengt bovendien de overige bestuursleden en fokkers in grote verlegenheid en dan druk het het heel zacht uit. Vrijwilligers, bestuursleden, fokker e.d. die zich inzetten voor zo'n stamboek doen dit omdat ze allen 1 ding gemeen hebben: de liefde voor het paard. Dit soort zieke gedachten staan mijlen ver van deze mensen vandaan, maar Meneer de Lange zal deze mensen zonder overleg wel even zwart maken. En bedankt, daar hebben ze zich dan jaren voor ingezet!
Al jaren is deze meneer KdL een fervente onruststoker in vele paardgerelateerde bladen en internetfora. Zo wat alles dat goed bevonden wordt door de grote meerderheid van ruiters/fokkers/juryleden enz kraakt hij met liefde tot op het bot toe af. Ookal ben ik het hier zelden of nooit mee eens geweest, hij stond wel ergens voor en dat maakte hij onder meer duidelijk door het EASP. Je zou toch denken dat deze duidelijke opvattingen van Meneer de Lange maar uit 1 ding voort konden komen. Jawel: een grote voorliefde voor het paard zoals hij het zag.
Van die illusie blijft nu jammer genoeg nog BAR weinig over Meneer de Lange!
Door gebruiker om 14-09-2010 20:16:28
Het ergst vind ik nog dat deze man claimt van het ras, van paarden te houden. Als je ook maar iets om paarden geeft uit je dit soort dreigementen niet. Laat staan dat je ze uitvoert.
Door gebruiker om 14-09-2010 20:05:02
Waar maakt deze man geen trammelant?
Hoeveelste stamboek is dit al niet waar hij zijn eigen regels wil hanteren en zijn zinnen door wil drijven.
Paarden executeren? Roept inderdaad reacties op en dat is wat hij wil.
Door Aspka1 om 14-09-2010 19:56:15
Wat een mafkees zeg tjonge!
maar te hopen dat deze man gauw een halt toe geroepen wordt want dit is toch geen juiste manier van handelen!
Door gebruiker om 14-09-2010 19:39:01
lijkt erop dat deze meneer heel graag in de schijnwerpers staat ......wat is dit voor idiotie?? "als ik mijn zin niet krijg ,vermoord ik mijn paarden????"
Door gebruiker om 14-09-2010 19:26:57
Jazeker Icarus, Dit is die man die vindt dat de wereldkampioen astrix op de voorhand loopt en scheef is, dat totilas niet volgens de regelementen van de FEI loopt en dat Edward niet goed op zijn paard zit net als hij dat van Emmelie vind. Hij is een eigen stamboek begonnen omdat hij het niet eens kon zijn met het KWPN. Ik nam deze man al helemaal niet serieus maar dit slaat alles. cry for help???
Door icarus om 14-09-2010 18:30:44
Is dit niet dezelfde meneer die zoveel reacties plaatst op deze site?