Duitse endurance vereniging protesteert met open brief aan FEI

Foto: Lonneke Ruesink

De Duitse Endurance Rider Association heeft bij de FEI en de Duitse FN een oproep gedaan om tot afdoende en onmiddellijke actie over te gaan om de welzijnsproblemen van de paarden in de Verenigde Arabische Emiraten aan te pakken. In een open brief, die zeer scherp geformuleerd is, neemt de Duitse Endurance Rider Association afstand van alle incidenten in endurance sport, waar het welzijn van de paarden wordt genegeerd.

De endurance vereniging in Duitsland eist dat de FEI alle mogelijke stappen moet ondernemen om de incidenten op te onderzoeken en op te helderen.

Strenge sacties

In de brief schrijft de vereniging: “We verzoeken de FEI dringend om met alle beschikbare middelen, alle incidenten wereldwijd grondig te onderzoeken en dat alle resultaten van de onderzoeken onmiddellijk openbaar worden gemaakt. Tevens moeten er strenge sancties worden opgelegd aan verantwoordelijken.”

Enquête

Dit protest kan worden toegevoegd aan die van de Verenigde Staten en België. In Engeland is door een groep van gedesillusioneerde leden van Endurance GB een onderzoek gestart om door middel van een enquête er achter te komen hoe men over de sport denkt en wat men kan bijdragen aan het welzijn van de paarden. Lees de enquête hier.

Onmiddelijke actie

Eerder dwong de FEI, via secretaris-generaal Sabrina Ibáñez, de Verenigde Arabische Emiraten tot onmiddellijke actie over te gaan nadat de afgelopen vier weken maar liefst zeven endurancepaarden om het leven waren gekomen.

Lees hier de open brief aan de FN en FEI.

Bron Grandprix-replay/Paardenkrant-Horses.nl

Vond u dit een interessant artikel?

Dit artikel is geschreven door een van onze hardwerkende freelancers. Alle medewerkers van Horses.nl staan voor u klaar, dag en nacht om het laatste nieuws snel, vanzelfsprekend en nu nog gratis bij u te brengen. Want goede en onafhankelijke berichtgeving over alles wat er in de paardensport gebeurt snel uw op digitale scherm brengen, dat is onze passie! Maar dit kunnen we niet zonder uw steun en waardering.

Vindt u ook dat Horses.nl vrij toegankelijk moet blijven voor iedereen? Geen inlogscherm en extra clicks om uw favoriete nieuws te lezen? Transparant, open, deelbaar. Help ons om dit ook in de toekomst te kunnen waarborgen. Doneer en houd ons journalistieke platform vrij toegankelijk voor alle paardenliefhebbers!

Doneer nu